Pages

27/07/2010

Manifesto

I think I need to make clear what I’m trying to achieve… For me mainly, as looking at all the lovely blogs out there it’s easy to get carried away and want to try it all! So, I like cooking, fact, but not everyday cooking. More the I fancy a beef bourguignon tonight, or let’s make scones for breakfast type. Which means that regularly we’re having cereal or super boring dinner because I made cookies that day… And let’s not talk about lunch. THIS HAS TO CHANGE. I want to become a super organised and efficient wonder woman.

1. lunch boxes prepared everyday for work
2. proper dinners
3. carry on with experiments (baking, preserves, etc)

Deadline to have established routine: back to school/work September 2010
Biggest hurdle: lunch. I’m lazy. But I’ve got great hopes with the Japanese Bento style lunch. Thanks to my new heroes: http://lunchinabox.net/ and http://justbento.com/ to name but a few. I already have clip top boxes big enough according to the capacity guidelines. They look small… I don’t want to be hungry! Mind you, if they’re packed full… (?) First things to do: Empty the freezer (I’m going to need room for mini portions) and get more silicone muffin cases and mini travel pots/bottles for sauces.
For it to work? 3 words: tasty, quick, cheap.

Je pense qu’il faut que j’explique mes objectifs… Il y tellement d’inspiration sur tous les blogs que c’est assez facile de s’éparpiller. Donc, pour mon propre bénéfice, mettons les choses au clair. J’aime cuisiner, mais pas la cuisine de tous les jours. Plutôt, je mangerais bien du bœuf bourguignon ce soir, ou scones pour le p’tit déj. Malheureusement ça veut dire que souvent c’est céréales ou pâtes au beurre pour le diner parce que j’ai fait une fournée de cookies à la place… IL FAUT QUE CA CHANGE. Je veux devenir une femme super organisée, efficace, genre wonder woman.

1. déjeuner pour le boulot
2. vrais diners
3. continuer d’expérimenter (pain, conserves, etc)

Je voudrais avoir la routine au point pour septembre, reprise de l’école et donc du boulot pour moi.
Mon problème: le déjeuner. J’ai la flemme. Mais j’ai découvert le système japonais Bento qui pourrait bien marcher pour moi. 2 blog bourrés d’inspiration (désolé c’est en anglais…) : http://lunchinabox.net/ http://justbento.com/ J’ai déjà des boites en plastique hermétiques mais ça à l’air bien petit quand on regarde les capacités recommandées… je veux pas mourir de faim! Quoi que, si c’est archi plein… non ?
Première étape : vider le congélo (faut de la place pour toutes les mini portions) et trouver des moules en silicone et des mini pots/bouteilles pour les sauces.
Pour que ça fonctionne, en résumé: bon, super rapide et pas cher.

No comments:

Post a Comment