Pages

25/07/2010

Ok, let's go... Allons-y...

Well, that’s it: the first post… First a little about my non-cooking related hobbies: sewing and more recently knitting and crochet. I make a lot of clothes and accessories as I like to have things that are original, to my exact requirements and let’s be honest, a lot cheaper. So naturally, I want to make my own, well, everything! A few months ago I became obsessed with what we actually eat. Thanks “River Cottage”! Here I am, trying to make bread, getting books from the library on jam making etc. I have been keeping a little book of experiments- you know the old exercise book style with the date in the margin. But it’s not the same. I’d like to have pictures of tricky steps as well as the finished products, which are sometimes comical. But that’s the point of experimenting, right?

On y est: le premier message… D’abord je dois vous avouer mes passe-temps principaux: la couture et plus récemment le tricot et le crochet. Je fais beaucoup de vêtements et accessoires. C'est original, tout comme je veux et soyons honnête, c’est aussi moins cher. Tout naturellement, je voudrais pouvoir tout faire moi-même! Ça fait quelques mois que je suis obsédée par ce qu’on mange réellement (grâce à un programme télé “River Cottage”). Donc me voilà, en train de faire du pain, à la bibliothèque cherchant des bouquins sur les confitures maison etc. Jusqu’à maintenant j’écrivais tout dans un cahier comme à l’école. Mais c’est pas pareil. Je voudrais avoir des photos de certaines étapes et aussi des produits finis, qui sont parfois comiques. Mais ça marche comme ça quand on expérimente, non ?

No comments:

Post a Comment