Pages

28/08/2010

Brioche recipe 2: batch 1, 2, 3


I've been busy baking brioches for the last few days (so much so that dinner was cereals... oups!) I've found the recipe here, check it out, it's a great website, I'm already planning to try more of their recipes. So, verdict... (oh, btw, I halved the recipe)
batch 1: a bit dense, not very sweet. Zoe (from the website) advises me to let it rise longer. I also decided to add some sucre vanillé and "stretch" the dough. very messy but fun!
batch 2: a lot better, I did let them rise longer and shortened baking time.
batch 3: split the dough in 2, added choc chips to one. when risen, glazed with milk, added sugar crystals to the plain brioches. even shorter baking time. lovely :)
The taste is definitely there, i wonder if playing with the cooking time and "stretching" the dough would improve the texture? I'll try this recipe again soon to experiment some more.

ça fait quelques jours que je fais des brioches (au point ou c'est céréales au dîner... oups!) J'ai trouvé la recette ici, je sais c'est en anglais mais c'est un super site. J'ai déjà prévu d'essayer d'autres recettes.
Alors, verdict... (j'allais oublier, j'ai divisé les quantités par 2)
fournée 1: un peu trop dense, pas assez sucré. Zoe (du site) me conseille de laisser lever plus longtemps. J'ajoute aussi un sachet de sucre vanillé et j'"étire" la pâte. y en a partout mais c'est rigolo!
fournée 2: c'est beaucoup mieux, je les ai laissées lever plus longtemps et j'ai racourci le temps de cuisson.
fournée 3: j'ai divisé la pâte en 2, ajouté des pépites de chocolat à une. après la levée, j'ai badigeonné de lait, et ajouté du sucre cristallisé sur les brioches natures. miam :)
Le goût est bien là, je me demande si en jouant un peu avec le temps de cuisson et en "étirant" bien la pâte, on pourrait se rapprocher de la vraie texture? Je vais retenter cette recette pour essayer tout ça.

No comments:

Post a Comment