Pages

05/08/2010

Seeded bread – Pain multi-graines



Here is the last loaf I made with pictures of the different steps. The dough is made in the breadmaker (well I don’t have time to knead! I’m a busy woman :p). I like the idea of having a proper shaped loaf which is why I’ve never baked it in the machine… Let the dough rise again after putting it in the tin. Flour on top for a rustic look, no glazing. 30min in the oven 200°C.
Super quick and no mess!
C’est le dernier pain que j’ai fait, avec photos des différentes étapes. La pâte est mixée dans la machine à pain (j’ai pas le temps de pétrir moi, je suis une femme très occupée :p). J’aime quand mon pain ressemble à du vrai pain donc je le cuis au four et pas dans la machine… Laissez la pâte lever après l’avoir mise dans le moule. Un peu de farine sur le dessus pour l’aspect rustique, pas de dorure. 30min au four à 200°C.
Super rapide et pas de souk dans la cuisine!

No comments:

Post a Comment