Pages

29/09/2010

Bread update: sourdough starter! le levain maison...


Here is the last loaf i made. Nothing extraordinary except that it's my first round loaf, so (pat on the back) I'm very proud of myself... which got me thinking about trying sourdough to have a distinctive taste.

Day 1: mix 1/2 cup of flour, 1/2 cup of warm water, 1 teaspoon of honey (most recipes only have flour and water but I thought extra help couldn't hurt :p )
I put the lid on top but not scealed so air could circulate.

Day 2: give a good mix with a wooden spoon, then add 1/2 cup of flour and 1/2 cup of water.

Day 3: yeah! bubbles! good sign, right?
Give a good mix with a wooden spoon, throw away 1/2 cup of the mixture, then add 1/2 cup of flour and 1/2 cup of water.
Picture is day 3 of the starter, before mixing adding etc.


Voilou mon dernier pain. Rien de bien spécial, sauf que c'est mon premier pain rond et donc j'en suis très fière (faut bien s'auto-congratuler!) Ce qui m'a fait penser à essayer le pain au levain pour retrouver un goût bien défini.

Jour 1: mélanger 1/2 tasse de farine, 1/2 tasse d'eau tiède, 1 c café de miel (seulement farine et eau dans la plûpart des recettes mais je me suis dit qu'un coup de pouce serait le bienvenu :p )
J'ai posé le couvercle dessus mais pas refermé pour laisser circuler l'air.

Jour 2: bien remuer avec une cuillère en bois, ajouter 1/2 tasse de farine et 1/2 tasse d'eau.

Jour 3: youpi! des bulles! c'est bon signe, non?
Bien remuer avec une cuillère en bois, jeter 1/2 tasse du mélange, ensuite ajouter 1/2 tasse de farine et 1/2 tasse d'eau.

La photo est Jour 3, avant de remuer, ajouter, etc.


Well, that's where I am today... No bread in sight but I'll get there!
Ben j'en suis là aujourd'hui... Pas de pain à l'horizon mais j'y arriverai!

No comments:

Post a Comment