Pages

28/08/2011

Brioches?

Another try at brioches. I know, I know, I've tried several times before without success but this time was different. First, I'm using a recipe from Michel Roux - he knows what he's talking about! Second, I've watched loads of videos to see how they were incorporating the butter and kneading the dough. I have to say it's the nicest dough I've ever done. It's like a massage, very sensual (sorry, it's all that butter talking...). Verdict: very light and lovely. Yeah!!! : )


Mon obsession avec la brioche. J'ai déjà essayé plusieurs fois sans succès, je sais bien, mais cette fois, c'est different. D'abord, j'ai une recette de Michel Roux, c'est un bon départ. Deuxièmement, j'ai dû regarder toutes les vidéos sur le net pour voir comment ajouter le beurre et pétrir la pâte,  donc y a espoir. Et je dois dire que la pâte à brioche est fantastique à travailler, c'est très souple, doux (ok, j'arrête...). Verdict: top! légères et la mie est filante... : )

No comments:

Post a Comment