Pages

13/02/2014

Chicory Success!


Last summer, I decided to try to grow chicory. A few years ago, I didn't even know how it grew and now I'm going to tell you how I forced it. Yep, that's how it grows.
I forgot all about it in the seed bed for ages so the plants weren't thinned, then I transplanted them to late, the pigeons had a good go at them, I pulled out the roots early January (it should be done in Autumn) and put too many in a pot of old compost, with a bucket on top. Despite all that, 3 weeks later, Mother Nature delivered. It can be cooked with ham and béchamel sauce but I prefer it raw in a salad (usually beetroot and hard boiled eggs). But those were my first: they deserved centre stage with a vinaigrette. Yum!


L'été dernier, j'ai planté des endives pour la première fois. Il y a quelques années de ça, je savais même pas comment ça poussait, maintenant je vais vous dire comment je les ai forcées. Et oui, c'est comme ça que ça pousse!
Pour commencer, j'ai oublié les semis et les plantes n'ont pas été éclaircies, je les ai transplantées trop tard, les pigeons les ont attaquées, je n'ai levé les racines qu'en janvier (ça devrait être fait en automne) et je les ai entassées dans un pot de vieux terreau couvert d'un seau. Malgré tout ça, Mère Nature a fait son travail. Je prèfère les endives crues (en salade avec de la betterave et des oeufs durs). Mais c'était mes premières: les voilà au premier plan avec une vinaigrette. Miam!  

No comments:

Post a Comment