Pages

31/12/2016

Pain Brioché - Brioche Bread


This is not your typical white bread. It's not brioche either. It is in between, perfect slightly toasted and works with savoury or sweet toppings.

I tried a French recipe I found on Youtube.
First I had to make a fermented dough (link to the video in French here). A portion of it is used to make the brioche bread, the rest can be added to bread and brioche dough and frozen.
Here is the fermented dough after resting.

Je voulais essayer de faire du pain brioché pour Noël (pas trop le choix, le pain pas cuit sous vide du supermarché anglais n'est pas appétissant...).
La recette de 750g sur Youtube avec l'addition de pâte fermentée m'inspirait bien. 
La vidéo pour la pâte fermentéé est . La pâte restante peut être ajoutée à d'autres pâtes à pain ou briochées et même congelée. Voilà la pâte fermentée prête.


I followed the recipe for the final dough but used the dough setting of the bread machine (video in French here). So far so good... Problems started after...
The loaf was very heavy, barely baked in the centre and burnt on top (by leaving it longer trying to bake through...). To say that I was disappointed, at 10pm on Christmas Eve, knowing that the oven would be used up most of Christmas morning, would be an understatement! I cried for a bit and then programmed the bread machine to have another batch ready for 5.30am. I halved the dough to make two breads but seeing how much they still rose (they were touching in the middle after baking), I woud make three next time.

J'ai utilisé la fonction pâte de la machine à pain pour préparer la pâte finale (vidéo ). Tout allait bien jusque là... mais...
Le pain était très dense, à peine cuit et brulé sur le dessus à force de le laisser dans le four  pour essayer de le cuire au centre... Bref, à 22h le soir du Réveillon, en sachant que le four allait être utilisé pratiquement toute la matinée de Noël, j'en menais pas large! J'ai pleuré un bon coup et puis programmé la machine à pain pour 5h30... deuxième essai! J'ai divisé la pâte en deux pour faire deux pains, mais je pense que je pourrais même en faire trois (les deux pains se touchaient au centre après cuisson).
 

I'm not giving up on this bread. It's a good one to have in your repertoire. I'll give this recipe another go, without the time pressure and if not convinced, I already have a few others in the pipeline... Brioche Bread Test, anyone?

Je n'abandonne pas... c'est un pain à avoir dans son répertoire. Je vais réessayer cette recette tranquillement et si besoin, j'en ai déjà trouvé quelques autres... 

No comments:

Post a Comment